Skrivet av: Leo | juni 10, 2012

Farväl, CUF

Kära, kära CUF:are,

Efter det som hände under förbundsstämman i Umeå har jag ägnat en tid till att fundera över mitt liv, mitt engagemang och min framtid. Det är paradoxalt att jag först när det vart för sent insåg hur mycket jag älskade det här förbundet och mitt uppdrag. Jag hade ingen aning om hur ont det skulle göra att tvingas lämna, och jag hade ingen aning om hur mycket CUF faktiskt betydde för mig.

I sju långa år har jag varit medlem i det här förbundet och kämpat för våra idéer. I ett år har jag haft förmånen och den stora äran att vara ledamot i CUF:s förbundsstyrelse och i hetluftens och händelsernas centrum arbeta hårt för att förvalta och förverkliga ert förtroende. Jag är så oerhört tacksam för de åren. Jag är så tacksam för all den kunskap jag fått, för de vänner jag funnit och för de upplevelser jag haft. Det är med stolthet och kärlek jag ser tillbaka på de år av mitt liv jag har fått ge er och CUF, och det enda jag ångrar är att de inte blev fler.

Det är på grund av allt detta som jag ändå den senaste tiden hoppats kunna fortsätta engagera mig för CUF på något lämpligt sätt, men nu har även den sista förhoppningen grusats, och då återstår inte så mycket för mig att göra. CUF har betytt oerhört mycket positivt för mig under en lång tid, men den senaste tiden har det tyvärr mest handlat om brustna vänskaper, otacksamhet och knivar i ryggen. Det är inte vad jag förväntade mig efter allt det engagemang och all den tid jag lagt ned, och det är inte vad jag förtjänade. Jag känner därför att jag varken har möjligheten eller motivationen att lägga mer av min tid och mitt engagemang på CUF. Jag avslutar nu mitt engagemang i Centerpartiets Ungdomsförbund, och söker kanalisera det annorstädes. Det är inte så här jag ville att det skulle gå, men det är framtvingat av omständigheter jag inte rår över.

Jag vet att en del av er kommer se det här som ett svek, men jag hoppas och tror ändå att de flesta av er kan förstå mig. En del av er ser jag som personliga vänner, och jag ser ingen anledning till att det här skulle behöva innebära någon förändring därvidlag. Jag hoppas och tror att CUF kan fortsätta vara en relevant kraft för människor och ungdomar, och att CUF kan fortsätta utveckla Sveriges bästa idéer och förändra världen. Det är upp till er nu, och jag önskar er uppriktigt lycka till i framtiden.

Tack.

Kommentera

Kategorier

